Gizli Müşteri, çeşitli işletmelere gidip, herhangi bir hizmet ya da ürün satın alma sürecini yaşayıp, ölçümlemeleri ve deneyimlerini ayrıntılı ve tarafsız bir biçimde rapor eden kişilerdir.
Gizli Müşteri, denetim sırasında normal hayatta nasıl davranıyor ise o şekilde davranır, hizmeti verene sorular sorarlar, problemli durumlarda şikâyet girişiminde bulunur ya da daha önceden belirtildiği şekilde senaryosunu uygular. Gizli müşterinin kimlik ve amacı, değerlendirilmesi yapılan kuruluş ve çalışanları tarafından bilinmez.
Süreç tamamlandıktan sonra deneyimleri hakkında ayrıntılı raporlarını ve detaylı ziyaret hikâyesini bildirir. Yapılan işe göre nakit, alışveriş çeki, hediye veya indirim tarzında kazançlar sağlarlar.
Gizli müşteri işi tam zamanlı bir iş değildir. Görev bazen 1 saati bulurken bazen de 15 dakikada bitebilir. Gidilen firmanın mesai saatlerine göre denetleme zamanı ayarlanır. Bu tamamen projeye ve denetlenecek firmanın stratejisine göre değişim gösterir.
Aşağıdaki özelliklere sahip HERKES gizli müşteri olabilir.