Gizli Müşteri Araştırma Türleri
Gizli müşteri projesi uygulanacak kurumun özelliğine göre farklılık arz etmektedir. Şirketinizin gelişimi için Keşif Araştırma olarak aşağıda yer alan tüm yöntemleri uygulamaktayız.
Standart Performans Analizi (Analysis of Standarts): Önceden eğitilmiş gizli müşteriler tarafından ziyaret edilen kuruluştaki elemanların uygulanması gereken prosedürleri uygulayıp uygulamadıklarının yerinde tespiti ve tam uygulayan elemanların anında ödüllendirmesi (para çeki, hediye çeki vb.) işlemidir.
Rakip analizi (Benchmark): Firmanın kendi soru formu kriterlerine göre gerçek tüketiciler vasıtasıyla rakiplerin ziyaret edilmesi ve sonuçların karşılaştırmalı raporlanmasıdır.
Mağaza İçi Takip Denetimi (In-store tracking – Price Audit): Ürün odaklı mağaza kontrolüdür ve sadece raftaki durumu ölçer. Raf düzeni, ürünün bulunurluğu, ürünün stok veya mağazadaki durumu, uygun tanıtım materyalleri ile sergilenmesi, göz seviyesinde olması ve sorulmadan bulunabilecek doğru yönlendirmelerin bulunması, fiyat etiketleri, doğru display/POP malzemeleri ile sergilenmesi, rakiplerin yüz sayısı, dönemsel promosyonlarının sunumu ve bulunurluğunun düzenli olarak tespit edilmesidir.
Gizli Çağrı (Mystery Calls): Gerçek tüketicilerin çağrı merkezleri ve/veya firmaları telefon ile arayarak telefon süreç aşamalarının ölçülmesidir.
İnternet Hizmet Değerlendirmesi (Internet Service Evaluation): Online hizmet veren kuruluşlar için internet ortamında sipariş verilmesi, e-mail ile soru sorulması, siparişin teslimi vs aşamalarının gözlemlenmesidir.
Satış Sonrası Hizmet Denetimi (After Sales Experience): Otomobil, beyaz eşya, elektronik gibi ürünlerde satış sonrası hizmetlerin (teknik servis) işleyişinin gizli müşterilerce denetlenmesidir.
Promosyon & Ürün denetimi (Promotions and Merchandise): Hafta sonu ve/veya hafta içi marketlerde yapılan aktivitelerin gerçek tüketiciler tarafından ölçülmesidir. Burada aktivitenin bulunurluğu, hosteslerin bulunurluğu, rakip ürünlerden kendi ürününe yönlendirme becerisi, ürün ile ilgili aktarılması gereken bilgilerin tam aktırılması ve ürün ile ilgili promosyon malzemelerinin verilmesi aşamaları incelenmektedir.
Kurumsal Bağımsız İç Denetim (Independent Audit): Firma kurumsallığı çerçevesinde standart hale getirilen uygulamaların bağımsız bir eleman tarafından, firma elemanı ile birlikte kontrol edilmesidir. Burada kullanılan eğitimli eleman haber vermeden firmaya giderek, firma yetkilisi ile birlikte elinde bulunan check list doğrultusunda uygulamaları tek tek kontrol etmekte ve sonuçlar firma yetkilisine de onaylatılarak firmaya ulaştırılmaktadır.
Rental/Housing Research: Ev, işyeri almak ve/veya kiralamak isteyen gerçek tüketicilerin satış ofislerini ziyaret ederek satış yetkililerinin satış, hizmet ve davranış becerilerini ölçme aşamasıdır.
Tüketici şikayetlerinin denetimi (Consumer Complaint Analysis): Genel merkez, fabrika ve satış bölgelerini çağrı merkezi veya diğer kanallarla arayanların ürün ile ilgili şikayetlerinin alınması, incelenmesi ve cevaplanması aşamalarının ölçülmesidir.