Roni Blog

Öğretmenlerin Müdürlerinin Bilmesini İstediği 18 Şey

Öğretmenlerin Müdürlerinin Bilmesini İstediği 18 Şey

Öğretmenler yorgun. Daha doğrusu kendilerini “bitmiş” hissediyorlar. Ayrıca kendilerini çoğunlukla yalnız hissediyorlar. Desteğe ve anlayışa hasretler. Son 15 yılda, toplumun eğitimcilere bakışında bir değişim olduğu görülüyor. Bunda, eğitim sisteminin giderek teste dayalı hale gelmesinin de payı var. Öğretmenler, mükemmel performans gösterme konusunda ciddi baskılar yaşamaya başladılar. Zamanlarının yüzde 100′ünde, kendilerinden yüzde 100 başarı beklendiğini bilen öğretmenler, imkansız olan beklentileri yerine getirmek için giderek artan oranda stres ve endişe yaşamaya başladılar.

Toplumun eğitimcilere karşı gösterdiği saygı ve minnet duygusu, yerini hata bulmaya ve ebeveyn hakkı duygusuna bıraktı. Bir şekilde, bir yerlerde öğretmenler düşman oldular.

Bu yüzden artık öğretmenler, güçlü ve örnek bir yönetimin desteğine ve anlayışına her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyuyorlar. Bu yönetimin tam merkezinde, okul iklimi ile pozitif gelişme arasındaki dengeyi tam anlamıyla elinde tutan okul müdürü yer alır.

Hiç kuşkunuz olmasın; müdürler, okullardaki en zor işlerden birini yaparlar. Genellikle yoğun bir şekilde incelenirler ve sürekli değişen kanunlar dolayısıyla elleri kolları bağlanmıştır. Buna bir de, üzerinde hiçbir söz haklarının bulunmadığı bütçe eksikliği sorununu ekleyin. Bu, çok sinir bozucu bir duruma dönüşebilir. O halde çözüm nedir?

Takım çalışması gibi basit bir cevap doğruymuş gibi görünse de, bazı sebeplerden dolayı çok sayıda okulda, bu tür bir çalışma düzenli olarak gerçekleşmez. Müdürleri tarafından desteklenmediğini ve seslerinin duyulmadığını hisseden şaşırtıcı sayıda öğretmen var maalesef.

Çok sayıda profesyonel eğitimciye, “Müdürünüzün sizinle ilgili ne bilmesini ya da neyi anlamasını isterdiniz?” sorusu soruldu. Cevaplar çok çeşitlilik gösterse de, güven ve profesyonellik ihtiyacı en öne çıkan temalar oldu. İşte en yaygın cevaplardan bir derleme:

  • En iyi nasıl öğretileceğine karar vermemiz konusunda bize güvenin. Destek ve güven her şey demektir.
  • Çok yoğun ve normal okul saatlerinden çok daha fazla çalışıyoruz. Amacımız, her öğrenci için mümkün olan en iyi eğitimi sağlamak. Öğretim zamanını gereksizce bölmek, bu hedefi engeller.
  • Bize plan için gereken zamanı verin ve diğer dikkat dağıtıcıları ve “yoğun işi” ortadan kaldırın. Planlama yapma süresi olmadan bir okul günü geçirmek aşırı derecede zor bir şey.
  • Kimseyi kayırmayın. Tıpkı sınıfta da olmadığı gibi, birilerini kayırmak hiç de hoş bir davranış değil!
  • Sınıfıma, değerlendirme için bir ya da iki kereden daha fazla gelin. Nasıl öğretmenlik yaptığımı izleyin. Tüm bir yıllık değerlendirmemi, azıcık yanlış giden tek bir derse dayandırmak hiç adil değil.
  • Etkili bir öğretmen olduğumu ispat etmek için binbir takla atmak zorunda kalmayacağım kadar güven duymalısınız bana.
  • İletişim her şeyin anahtarıdır.
  • Çok iyi yaptığım bir iş için beni cezalandırmayın. Çok çalışkan ve becerikli olduğum için her komitede olmam ve her problemi çözmem için bana gelmeyin. İyi iş çıkardığım için en zor ve en yürek yakan vakaları her yıl bana vermeniz hiç adil değil. İş yükünü adaletli bir şekilde dağıtın.
  • Dürüstlük gösterin. Kelimeler döner dolaşır, bu yüzden herkes için aynı sorulara aynı şekilde cevap verin.
  • Bana yardım edin. Benimle konuşun ve gelişimimle ilgili bana fikirler verin. Lütfen bana bir şeyi yanlış yaptığımı söyleyip sonra onu düzeltmek için yardım etmemezlik etmeyin.
  • Bütün öğretmenleriniz hakkında kibar konuşun. Benim arkamdan başka öğretmenlerle konuşmak, elemanlarınızın size olan güvenlerini kaybetmelerinden başka hiçbir işe yaramaz.
  • Ebeveyn iletişiminde bana destek olun. Bir ebeveyn aradığında, en kötü ihtimali düşünmeden ya da o telefona cevap vermeden önce lütfen gelip benimle konuşun.
  • Eğer bir konuyu bilmiyorsanız, özel eğitim kanunları gibi, lütfen biliyormuş gibi yapmayın. Sadece sorun. Her yeni kanunu bilmenizi beklemiyoruz; ama sormanızı ve öğrenmenizi bekliyoruz.
  • Tek bir kişinin hareketleri yüzünden bütün grubu cezalandırmayın. Örneğin, eğer bir öğretmen kendisinden beklendiği gibi ders planlarını yazmıyorsa, ondan sonra herkesi kapsamlı ve ayrıntılı ders planları yazmaya zorlamayın.
  • Liderlik edin. Liderlik etmenizi istiyoruz. İyi bir müdür öne geçer ve örnek olarak ve profesyonellik göstererek liderlik eder. Liderlik edin ama patronluk yapmayın.
  • Okulun dışında da bir hayatım var. Bana ihtiyacı olan bir ailem var. Öğretmek benim işim. Mesleğimi çok sevsem de, nihayetinde ailem her şeyden önce gelir. Saatlerce çalıştıktan sonra okuldaki her toplanyıya, her çalışmaya katılamam. Bu, benden beklenmemelidir.
  • Ağlarım. Bazen çok ağlarım. Öğrencilerim hakkında endişe ederim. Sonuçlarım üzerine stres yaşarım. Ebeveynler tarafından sevilmediğimi hissederim. Yalnız bir iş benimki. Biraz duyarlılık gösterin.
  • Sizin de gerçek duyguları olan gerçek bir insan olduğunuzun farkındayım. Mükemmel olmanızı beklemiyorum. Hepimizin yaptığı gibi siz de bir hata yaptığınızda lütfen bunu kabul edin ve gerekli düzeltmeleri yapın.

 

Kaynak: http://appletasticlearning.com/2015/06/22/19-things-teachers-want-their-principa/